Летња школа програмирања у Рачунарској гимназији је почела

У Рачунарској гимназији  у сарадњи са Фондацијом Петља 24. јуна почела је Летња школа такмичарског програмирања за ђаке основних школа и трајаће до 27. јуна. Иако се школа скоро завршила, учионице Рачунарске гимназије попуњене су вредним ђацима жељним програмерског знања. Паралелно у исто време одржава се и Летњи семинар за наставнике. Настава се одржава свакога дана од 12 ч до 17 ч.

            

Ученице Рачунарске гимназије у Нордеусу

Ученице Рачунарске гимназије Анђелија Младеновић и Анђела Комненић у просторијама компаније Nordeus одржале су презентације током којих су приказале развијене прототипе апликација за мобилне уређаје које су развиле током тренинга. Наиме почетком јуна одржан је Тренинг за развој дигиталних и предузетничких вештина ученица средњих школа у организацији Достигнућа младих, а домаћин је била такође компанија Nordeus. Победничка апликација тима чији је члан Анђелија Младеновић има за циљ да корисницима обезбеди брзи приступ информацијама везаним за пружање прве помоћи: 

https://studio.code.org/projects/applab/mrCmr3qAgIB3ZuNlVA6CTh-wGil8TyJRHIefqMq3J2s 

Апликација коју је израдио тим Анђеле Комненић је намењена основцима при избору средње школе. Апликација анализира интересовања и број бодова корисника на основу чега приказује списак одвговарајућих школа, заједно са искуствима ђака у коментарима и може се погледати на следећој адреси:

https://studio.code.org/projects/applab/R7EJLR6dCv4NKJv1Lsz4RcCt358X3OvP2IFTKedySJg  

Компанија Nordeus се тек последња два месеца налази у новој згради у Булевару Милутина Миланковића и ово је била прва посета наше школе новим просторијама компаније.

       

        

                                        

Анђела у Америци

Анђела Аћић ученица Рачунарске гимназије је једна од педесет средњошколаца из Србије која је захваљујући Flex програму за размену ученика средњих школа који финансира Влада САД-а, добила шансу да годину дана похађа америчку школу потпуно бесплатно. Како је изгледало тестирање за добијање стипендије, а како одлазак и боравак у Америци уз осмех прича Анђела која се вратила да заврши трећи разред у својој Рачунарској гимназији. За добијање стипендије сви кандидати пролазе тест енглеског језика. Ако прођу први круг, у другом кругу тестирања пишу састав на неку свакодневну, животну тему. У последњем кругу тестирања Анђела је имала разговор у Америчком савету на основу кога се процењивало како кандидати размишљају и како би се снашли у новим животним околностима. Када је тестирање завршено и када су јој јавили да је добила стипендију, Анђелина америчка прича могла је да почне.

                                                    

Породица

Живела је у породици Милер (Miller) у граду Ронак (Roanoke) на југозападу Вирџиније. До самог поласка Анђела није знала где ће живети. Како каже, где ће ко од ученика живети одређује се насумично односно нема неког одређеног критеријума по коме се одређује где ће ко живети. Породица у којој је живела има два сина, али им је одувек била жеља да имају ћерку. Уз осмех прича Анђела да су је управо тако и прихватили, као ћерку. Рекли су јој да их имају десет. То су уствари девојке које су као и Анђела живеле код њих у протеклих десет година колико породица Милер волонтерски учествује у овом програму размене ђака. Анђелу су водили свуда. У посете пријатељима, на излете, у шетње. Викендом су сви заједно као породица волонтирали у азилу за животиње и водили на куглање особе са посебним потребама. Анђела каже да је то искуство било посебно за њу. За велики амерички празник Дан захвалности Анђела је посетила породицу госпође Милер у Њујорку. То је било незаборавно искуство јер су се сви потрудили да она буде део породице и да се тако осећа.

        

        

Школа 

Анђела је похађала школу Cave Spring u gradu Ronak. Уклапање у нову средину за Анђелу је било пријатно искуство. Како каже, пре поласка у школу упознала је пријатеља породице Милер који похађа школу у коју је требала да крене. Он је упознао са  својим друговима из школе. Тако се круг пријатеља ширио све до поласка у школу где је Анђела већ била "једна од њих". Анђела је из трећег разреда који је похађала у Рачунарској гимназији прешла у четврти разред у Cave Spring-у. Изабрала je да похађа следеће предмете: физику, математику, програмирање, хемију, енглески, AutoCad, компјутерску графику. Школски дан је доста дугачак. Почиње у 7:30 ч а завршава се у 15 ч. Након наставе ученици имају доста ваншколских активности у које су скоро сви укључени. Осим тога имају и  два сата спортских активности после школе. Тако да се, по Анђелиним речима њен школски дан завршавао у 20ч. Дани у недељи подељени су на А дане и Б дане током којих се слушају одређени, изабрани предмети. Имају четири часа дневно, а сваки час траје 1 сат и 30 минута. Ваншколске активности нису обавезне али се подразумева да свако изабере нешто што га занима. Анђела је била у тиму за квизове знања. Сваки члан тима изабере област која га интересује и свакога дана се спрема за такмичење које се одржава сваког викенда. Такође је изабрала архитектуру и инжењерство али се из ове области нису такмичили већ су се одржавале презентације њихових идејних решења. То су како каже Анђела мали сајмови где долазе људи са факултета и из пословног света да се упознају са младим талентима који би могли  постати њихови студенти или остварити  неки други вид сарадње. Анђела кроз смех препричава пех са презентацијом свог тима који је желео да направи нуклерну фузију. Наиме, један од чланова њеног тима жарко је желео да упише Принстон те да инпресионира посетиоце. Задатак је ипак био претежак за њих тако да нису успели да реализују пројекат. Осим ових активности после школе имају и по два сата спортске тренинге. У оквиру школе постоји школски campus како каже Анђела. Велики број одлично опремљених терена за многобројне спортове: атлетика, одбојка, кошарка, амерички фудбал, голф, рвање. Анђела је била у рвачком тиму. Како каже тата јој је био рвач па је бар на кратко кренула његовим стопама.

Школски систем у Србији и школски систем у Америци

Сигурно су разлике бројне између школског система у Србији и школског система у Америци. Питала сам Анђелу као српску ученицу и као америчку ученицу да из свог непосредног искуства упореди ова два система. Њен одговор је био да сваки од ових система има својих предности и мана. Као добре стране америчке школе истакла је да су учионице за све предмете добро опремлљене и да су имали пуно праксе. Анђела није волела физику, али је захваљујући пракси, која је за њу била фасцинантна, заволела. Због разноврсности предмета које могу да изаберу да слушају амерички систем је добар за оне ученике који нису сигурни чиме би желели да се баве. Мана америчког школског програма је што је убрзан па се градиво за један предмет који траје четири обради за једну годину. Што се тиче програмирања Анђелино искуство говори да је у Америци имала један ниво програмирања док овде има више нивоа програмирања што истиче као апсолутну предност у односу на амерички систем. Оно што је засигурно највећа разлика је то што је у Америци школа ученицима нека врста социјалне институције. Обзиром да школски дан траје дуго, да након наставе ученици настављају дружење кроз ваншколске активности и кроз спортске тренинге, може се рећи да они све своје друштвене потребе задовољавају у оквиру школе.

        

Иако је у Америци матурирала, вратила се у Београд да заврши трећи разред своје Рачунарске гимназије. И четврти, да матурира и у Србији. А онда? Покушаће да упише Standford University, University of Southern California или Virginia Tech. Само напред Анђела! Желимо ти пуно среће!

                                   

 

 

Позивамо вас на летњи камп иновација "Ја имам идеју"

" Ја имам идеју" назив је летњег кампа иновација и ИТ предузетништва за децу у организацији дечјег креативног hub-a KIDHUB, а одржаће се од 9. до 31. августа. У једном од тимова који је победио на такмичењу "Girls in IT" и самим тим стекао право да учествује на овом кампу су две ученице Рачунарске гимназије. Позивамо све младе од 13 до 17 година да нам се придруже ако "имају идеју".

Детаљније о програму погледајте на https://www.kidhub.rs

Летња школа такмичарског програмирања - спискови и групе

Коначни спискови учесника Летње школе за ученике и Летњег семинара за наставнике налазе се на следећим линковима:

Списак ученика - Почетна група

Списак ученика - Напредна група

Списак ученика - Истакнута група

Списак наставника

Школа ће се одржати од 24. до 27. јуна за ученике, а у исто време одржаће се и Семинар за наставнике у просторијама Рачунарске гимназије и Рачунарског факултета (Кнез Михаилова 6, 6. спрат, Београд).

Програм ће свакога дана трајати од 12 до 17 часова.

Ученици Рачунарске гимназије у финалу такмичења Bubble Cup

Два тима кога чине ученици Рачунарске гимназије пласирала су се у финале такмичења Bubble Cup. Ово  интернационално такмичење покренуо је Microsoft Razvojni Centar Srbije  у циљу популаризације програмирања међу студентима и ученицима средњих школа, али и као неки вид припрема за учешће у интернационалним такмичењима. Такмичење се састоји из два дела : две online квалификационе рунде које се одржавају у пролеће и финалне рунде која се одржава у септембру. Од дванаест тимова који су се пласирали у финале такмичења Bubble Cup два тима су из Рачунарске гимназије. TryCatch and Exceptions је име тима кога чине ученици Рачунарске гимназије : Михаило Трајковић, Иван Јевтић и Алекса Прокић. Ђеврек је други тим кога чине ученици Рачунарске гимназије : Огњен Нешковић, Марија Паламаревић и Павле Секешан. Чекамо септембар и надамо се да ће неки од наша два тима освојити Bubble Cup.

Испраћај матураната Рачунарске гимназије

Рачунарска гимназија испратила је 6. јуна 2019. године једанаесту генерацију матураната. Свечаној додели диплома присуствовали су родитељи, браћа и сестре матураната, наставници. Са жељом да наставе да буду вредни и успешни у свом даљем школовању и раду, са мантуратима се поздравио директор Рачунарске гимназије Бранислав Ђурђевац. Са лепим жељама и добронамерним саветима испратили су их и разредне старешине: Душа Вуковић и Филип Марић. Након доделе диплома на изненађење свих, на великом платну почеле су да се смењују слике: на њима су били ови младих људи, насмејани, забринути, замишљени, загрљени, растрчани, распевани, зачитани и на окупу! Генерација 2019. године! Направили су овај видео да би показали како је изгледао њихов живот у протекле четири године док су били ученици Рачунарске гимназије, а уједно је ово био њихов начин да се опросте од гимназије и свог гимназијског живота. Желимо им пуно успеха, такмичења и освојених награда! http://rg.edu.rs/galerija-2019/2579-2019

 

Награда из области ИТ предузетништва у рукама ученице Рачунарске гимназије

 

На Тренингу за развој дигиталних и предузетничких вештина ученица средњих школа одржаном од 1. до 3. јуна у Хотелу „88 rooms“ у Београду, у организацији Достигнућа младих, Анђелија Младеновић, ученица другог разреда Рачунарске гимназије освојила је награду у области ИКТ предузетништва. Током три дана, ученице су прошле тренинг који се заснива на тимском раду, презентацијским вештинама, решавању проблема, изучавању одрживих пословних модела кроз примере мобилних апликација. Учешће на овом догађају су узеле и следеће ученице наше школе: Марија Паламаревић, Нада Трајковић, Тајана Тодоровић и Анђела Kомненић. Све ученице наше школе су биле распоређене у различите тимове ради израде мобилних апликација и сарађивале су са ученицама из Четврте београдске гимназије, Гимназије и Техничке школе у Младеновцу, Осме београдске гимназије и Техничке школе “Kолубара”у Лазаревцу. Последњег дана тренинга су пред стручним жиријем представиле мобилне апликације које су развиле, а најбољи рад је награђен. Тренинг је део је међународног пројекта који промовише јачање предузетничких и дигитаних вештина код девојчица и девојака. Пројекат се спроводи у неколико земаља: Литванији, Румунији, Грчкој, Бугарској и Србији, а подржан је од стране Европског института за иновације и технологију. Методологију тренинга су развили Junior Achievement Bulgaria и организација Apps for Good, тако да обука комбинује предузетничка знања са вештинама програмирања. Посебна награда коју су добиле ученице Рачунарске гимназије, Тајана Тодоровић и Анђелија Младеновић јесте учешће на летњој школи дечјих иновација “Ја имам идеју” која ће се реализовати током августа у Сремским Kарловцима и у Београду. Школа је намењена средњошколцима који ће научити како да реше еколошки изазов из области циркуларне економије креирајући прототип мобилне апликације.

                                                                                                   

Свечани испраћај матураната Рачунарске гимназије

Рачунарска гимназија са поносом изводи своју једанаесту генерацију матураната! Позивамо све наше матуранте и родитеље да са нама прославе овај важан дан и придруже нам се на малом коктелу 06. јуна 2019. године у 16 часова.

Резултати уписа јун 2019. године

Резултати