Рачунари нам помажу да решавамо безбројне, свакодневне задатке или не баш тако обичне проблеме. А да би рачунари знали шта треба да раде, мораш да их за то “обучиш” односно – програмираш. Како ћеш ипак морати да мислиш уместо свог рачунара, прво мораш добро да разумеш проблем: да га схватиш, анализираш и рашчланиш на мање, сасвим једноставне проблеме које лако умеш да решиш. Тада, на основу својих знања и искустава, треба да смислиш упутство за решавање сваког од ових мањих проблема. А да би рачунар могао да те разуме, мораш да му саопштиш ова упутства језиком који он може да разуме. А то је – Scratch.
Занима те да програмираш, представљаш своје интерактивне приче, забављаш се анимацијама? Scratch визуелни програмски језик је изванредно окружење за учење, креативно размишљање и систематично закључивање. Уз могућност да своје пројекте поделиш, туђе коментаришеш и прерађујеш даље, Scratch визуелни програмски језик је право место да почнеш да се дружиш и постанеш прави тимски играч. Овде нема правих и погрешних решења, већ си у прилици да слободно мозгаш, измишљаш и играјући се учиш о основама програмирања и информатичке писмености.
Ово програмско окружење препоручује се за рано формирање ученичких навика, јер подстиче самосталност у размишљању и одлучивању. Одлична је основа за разумевање свих програмских језика и информатичких система јер на једноставан начин и кроз игру објашњава посебне врсте алгоритамског мишљења и оснажује разумевање рачунарског окружења.
Наш курс не захтева апсолутно никакво предзнање програмирања, па чак ће се и употреба рачунара савлађивати успут. Ипак, добро је да знаш латиницу јер се њоме служимо на тастатури при уношењу текста, као и основне математичке знаке и операције (+,-,>,<)
Наш основни курс Sratch визуелног програмског језика намењен је најмлађим полазницима и прилагођен узрасту од I до V разреда основне школе.
За све полазнике Scratch основног курса обезбеђена је и додатна литература па можеш увек да се вратиш на све што је урађено и да се подсетиш.
Садржај курса:
- алгоритамски начин размишљања;
- упознавање са Scratch радним окружењем;
- понављање и петље;
- условна логика;
- процедуре и генерализација;
- положај лика на позорници;
- низање корака;
- корњача графика;
- понављање;
- гранање и одлучивање;
- аритметичке операције и променљиве;
- КВИЗ;
- квиз помоћу обичних променљивих;
- квиз помоћу листа;
- чување и учитавање програма, скрипти, ликова, звукова;
- дељење пројеката и програма.
Пријавите се за курс путем форме за пријаву
која се налази на сајту ЦЕТ-а кликом ОВДЕ.