Интервју: Петар Никић – ђак генерације 2018. и апсолвент Математичког факултета
Петар Никић је некадашњи стипендиста Рачунарске гимназије и ђак генерације 2018. Током школовања истакао се на такмичењима из математике где је постизао сјајне резултате. Након завршетка Рачунарске гимназије, определио се за Математички факултет. Док приводи факултет крају, присетио се како је то бити ученик Рачунарске гимназије и поделио своје искуство. Петар је говорио о РГ-у, професорима, титули ђака генерације и знању које је стекао у Рачунарској гимназији, а које му је изузетно користило на Математичком факултету.
Како си сазнао за Рачунарску гимназију и одлучио да је упишеш?
За Рачунарску гимназију сам сазнао у свом седмом разреду основне школе, када сам се први пут пласирао на градско такмичење из информатике. Такмичење је било одржано у просторијама Рачунарске гимназије и тако сам сазнао за њу. Нисам ни сањао да ћу је уписати годину дана касније! Након такмичења наредне године, преко своје основне школе сам сазнао да Рачунарска гимназија нуди могућност стипендије за талентоване ђаке. Пошто сам знао да желим да се бавим информатиком, моја породица и ја смо решили да се пријавим за стипендију. Захваљујући тој стипендији, имао сам прилику да похађам Рачунарску гимназију, због чега сам веома захвалан.
Какво је твоје искуство у РГ-у? Шта би издвојио као нешто што ти је највише значило и што ти се највише свидело?
Моје искуство у РГ-у је било изузетно позитивно. Стекао сам драгоцена знања, имао сам част да ми предају најбољи професори и учио сам оно што волим. Постоји много тога што ми је значило, али издвојио бих посвећеност ка напредовању ученика. Професори су увек спремни да одговоре на питања и упуте ученике како могу даље да се усаврше. Посебно бих истакао додатну наставу коју сам похађао из информатике, математике и физике. На додатној настави сам сазнао доста о овим предметима што не спада у оквир редовне наставе, што ме је још више заинтересовало за њих.
Колико ти је значила титула ђака генерације? Из ове перспективе, какав је био пут до ње?
Изузетно сам поносан што сам био ђак генерације. На то гледам као признање за рад и труд који сам уложио током мог школовања у Рачунарској гимназији. Међутим, не бих ставио акценат на саму титулу. Интересовало ме је градиво, желео сам да знам више и потрудио сам се да напредујем.
Како си се определио за Математички факултет?
Доста дуго сам се двоумио који факултет желим да упишем јер постоји више факултета који имају изванредно образовање из информатике. Захваљујући ентузијазму који су показали професори математике и њиховој препоруци, одлучио сам се да упишем Математички факултет. Они су ми представили лепоту концепата математике који се крију иза бескрајних задатака.
Колико ти је знање које си стекао у РГ-у користило на факултету?
Велика већина предмета које сам слушао на факултету садржали су у некој мери концепте са којима сам већ био упознат у Рачунарској гимназији, тако да је знање које сам стекао било веома корисно. Оно ми је била стабилна основа од које сам могао да лакше стичем и усвајам нова знања. Додатно, радне навике које сам стекао омогућиле су ми да будем успешан на факултету, чак и током трајања пандемије корона вируса.
Имаш ли планове након завршетка факултета?
Након завршених основних студија информатике, планирам да упишем мастер студије на Математичком факултету. Поред тога, надам се послу који ће бити интересантан и изазован.
Који савет би дао ученицима РГ-а, како током њиховог школовања, тако и приликом уписа факултета и студирања?
Што се школовања у РГ-у тиче, ученицима бих поручио да имају изванредне прилике за напредак и да се потруде да их искористе што више могу. Уз редован рад сигуран сам да имају добру основу, у виду знања и радних навика, за било који факултет за који се одлуче да упишу. Верујем да је то кључ за успешно студирање. Што се избора факултета тиче, топло препоручујем смер Информатика на Математичком факултету, али верујем да су и остали факултети веома добар избор.