Победнички радови на такмичењу Програмер јуниор 2023
На oвогодишњем такмичењу Програмер јуниор ученици седмог и осмог разреда имали су задатак да креирају апликацију на тему позоришта. Такмичари су могли да користе програмске језике Scratch, Python или C#, а за израду апликација имали су три школска часа. Председница комисије и професорка Рачунарске гимназије Душа Вуковић пренела је своје утиске о победничким радовима. Поред Душиних коментара, можете видети и сегменте победничких апликација.
Магдалена Стајчић и Ђурађ Бојковић су освојили прву награду. Тим је дошао из ОШ „Војислав Вока Савић“ из Лазаревца са наставницом Слађаном Маченовски. Победнички рад је креиран у алату SCRATCH. Оно што је издвојило рад је комплетност решења. Ученици су осмислили лепу причу. У рад су укључили и слику Народног позоришта које се налази преко пута наше школе, а као део апликације су поставили један дијалог из књижевног дела „Мали принц“. Поред тога су одговорили на математичко-програмерски део тако што су осмислили задатак са израчунавањем. Након кашњења на почетак представе се умањује цена улазнице и апликација на основу унетог разломка, рачуна умањење цене карте.
Другу награду је освојио тим у саставу Илија Ђурковић и Михајло Панић из ОШ „Коста Абрашевић“ из Београда. Њихова наставница је Сања Башовић. Апликација је креирана у алату Visual Studio. Апликација има два дела. Један део је решење математичко-програмерског проблема који су они осмислили. На основу унете цене карте, броја продатих карата, као и трошкова за глумце, ефекте и порез, процењује се зарада коју је позориште остварило. Одговарајућа порука се приказује ако трошкови надмашују приход. Други део апликације је поставка на позориницу дела књиге коју су у школи скоро обрађивали као лектиру.
Треће место је припало тиму који чине Ања Ивковић и Невена Рађеновић. Ученице су дошле из ОШ „Драгојло Дудић“ из Београда, а њихова наставница је Јасмина Алексић. Апликација је креирана у онлајн верзији окружења SCRATCH. Као централну тему апликације су ученице поставиле групну ученичку посету позоришту са наставницима. Математичко-програмерски део је комплетно урађен кроз сложене наредбе гранања које су одлично организоване и комплетне.