Одељење IV1 – интервју: професорка Милица Марковић – добитница на лутрији одељенских старешинстава
Професорка српског језика и књижевности у Рачунарској гимназији Милица Марковић говорила је како је то бити разредни старешина одељења IV1. Открила је шта је оно по чему се ово одељење издваја од свих других, какав однос је изградила са њима и шта је оно на чему је највише захвална ученицима свог одељења.
Како бисте описали одељење IV1?
Добити старешинство у одељењу IV1 за мене био је добитак на лутрији одељењских старешинстава. У овом одељењу неочекивано су се стекли неки од најбољих ученика Рачунарске гимназије, од кад ја у њој предајем. Међутим, и мимо моје могуће пристрасности, и други наставници су потврдили да ово одељење има најбољу атмосферу за рад и учење на часу.
Шта је оно што је карактеристично за њих и по чему се издвајају?
То је одељења такмичара и одликаша. Ипак, они су међу најредовнијим одељењима на настави, никада не траже одлагање оцењивања због својих припрема за такмичења (част изузецима) и све своје ученичке обавезе извршавају на време. Затим, код њих постоји специфичан спој супротности – као одељење најозбиљније уче и, истовремено, неопсивио се шале (неопсиивно, јер не смем да описујем); имају знатне индидивуалне разлике, али чврст осећај заједништа – тако да ако имају контролни за који нису спремни, доћи ће једни због других, без обзира на оцену коју ће добити.
Каква атмосфера влада међу ученицима овог одељења?
Атмосфера у одељењу је радна и весела. Имају нека заједничка интересовања као што је пејнтбол, оријентиринг, музика, кућни љубимци и изласци, наравно. Многи од њих се друже и ван школе, и то друштво се проширивало како су године одмицале. Затим, често и путују заједно. На шкослким одморима, можете их затећи и како једни другима објашњавају задатке или их заједно раде. Најзанимљивије је, ипак, слушати њихове интерне шале и анегдоте, које произилазе из тога што су једни друге веома добро упознали. Мени, као разредној, отворили су та врата и на томе сам им неизмерно захвална. Међутим, не изостаје и то да се, понекад, шале са мном, те им је једна од омиљених пошалица приговарање како ја уместо њих више волим друго одељење.
Шта је слично међу ученицима IV1?
Слични су наставни предмети које воле и којима желе да се баве након гимназије. Слична им је решеност у учењу и такмичењима. Слично се шале и слично прихватају шалу.
Да ли је Вама изазов предавати оваквом одељењу?
Мени је било велико задовољство да предајем и будем одељенски старешина у овом одељењу. Они, као врхунски ученици, са једнаком озбиљношћу приступају сваком предмету, са намером да га изуче и што боље разумеју. Наши разговори о књижевности убрајају се у оне часове када је наставник нарочито мотивисан и на које је, касније, веома поносан. Питања која они постављају, иако ће вас, можда, изазвати у објашњењима и тумачењима, увек су конструктивна, а никад малициозна. То чини рад са њима надахњујућим и незаборавним.
Претходни текст о одељењу IV1 у коме је о њима говорила професорка математике др Соња Чукић и где су представљени њихови успеси, можете прочитати овде.