Одржано финале такмичења Програмер јуниор 2023
Финале осамнаестог по реду информатичког такмичења Програмер јуниор одржано је у Рачунарској гимназији у суботу, 13. маја 2023. године. Овогодишње финале окупило је 16 екипа седмака и осмака из 9 основних школа. Ученици су имали задатак да током три школска часа креирају апликацију на тему позоришта. Комисија, коју су чинили професори и бивши ученици Рачунарске гимназије, имала је задатак да одаберу три победничке апликације.
Велико хвала свим учесницима на такмичењу, ученицима и њиховим наставницима. Један од изазова такмичења је кратко време на израду и све што су тимови урадили док су се бавили датим проблемом је за похвалу. Већ то што су се ученици заинтересовали за програмирање и одвојили викенд да стручно напредују је велики корак ка успеху. И међу радовима који нису добили награду смо видели добре и охрабрујуће поруке везане за емпатију, саосећање и позитивне животне вредности, осврнула се на радове такмичара професорка Рачунарске гимназије и председница комисије Душа Вуковић.
Прво место заузела је екипа коју чине Магдалена Стајчић и Ђурађ Бојковић, ученици ОШ “Војислав Вока Савић” из Лазаревца.
Магдалена Стајчић и Ђурађ Бојковић су освојили прву награду. Тим је дошао из Основне школе „Војислав Вока Савић“ из Лазаревца са наставницом Слађаном Маченовски. Победнички рад је креиран у алату SCRATCH. Оно што је издвојило рад је комплетност решења. Ученици су осмислили лепу причу. У рад су укључили и слику Народног позоришта које се налази преко пута наше школе, а као део апликације су поставили један дијалог из књижевног дела „Мали принц“. Поред тога су одговорили на математичко-програмерски део тако што су осмислили задатак са израчунавањем. Након кашњења на почетак представе се умањује цена улазнице и апликација на основу унетог разломка, рачуна умањење цене карте, резимирала је победнички рад професорка Душа Вуковић.
Друго место освојили су Илија Ђурковић и Михајло Панић, ученици ОШ “Коста Абрашевић” из Београда.
Другу награду је освојио тим у саставу Илија Ђурковић и Михајло Панић из Основне школе „Коста Абрашевић“ из Београда. Њихова наставница је Сања Башовић. Апликација је креирана у алату Visual Studio. Апликација има два дела. Један део је решење математичко-програмерског проблема који су они осмислили. На основу унете цене карте, броја продатих карата, као и трошкова за глумце, ефекте и порез, процењује се зарада коју је позориште остварило. Одговарајућа порука се приказује ако трошкови надмашују приход. Други део апликације је поставка на позориницу дела књиге коју су у школи скоро обрађивали као лектиру, истакла је професорка Душа.
Треће место је припало екипи у саставу Ања Ивковић и Невена Рађеновић, ученице ОШ “Драгојло Дудић” из Београда.
Треће место је припало тиму који чине Ања Ивковић и Невена Рађеновић. Ученице су дошле из Основне школе „Драгојло Дудић“ из Београда, а њихова наставница је Јасмина Алексић. Апликација је креирана у онлајн верзији окружења SCRATCH. Као централну тему апликације су ученице поставиле групну ученичку посету позоришту са наставницима. Математичко-програмерски део је комплетно урађен кроз сложене наредбе гранања које су одлично организоване и комплетне, појаснила је професорка Душа.
Победници такмичења Програмер јуниор освојили су по таблет, другопласирани по бежични звучник, а чланови трећепласиране екипе награђени су бежичним слушалицама. Сви учесници такмичења добили су књиге издавачке куће Порталибрис.
Фотографије са финала такмичења Програмер јуниор 2023 можете погледати овде.
Рачунарска гимназија честита победницима и захваљује се свим ученицима и наставницима на учешћу!