Програмера никад довољно – Новости
Семинар у Рачунарској гимназији за професоре, који ће предавати ИТ у школама. Да су показали боље знање из математике, било би више одељења.
СРБИЈИ је потребно толико стручњака информационих технологија да, и када би се утростручио број школованих за ову област, радна места ни тада не би била попуњена, истакнуто је у уторак на семинару у Рачунарској гимназији у Београду.
На овом својеврсном “часу” за наставнике у одељењима гимназија из готово целе Србије, отвореним за ученике који имају посебне склоности према ИТ, чуло се, међутим, и то да је била намера да се отвори седамдесет разреда, али да су многи будући средњошколци подбацили на пријемном. Интересовање је било огромно, мада је математика, једина коју су полагали, за многе од њих била велики проблем. Зато је, уместо 70, отворено за трећину мање одељења. Међу њима је и осам експерименталних за оне који су успешно завршили протеклу годину. Наставници који су предавали у овим одељењима, на вишедневном семинару су поделили искуство и у нове програме увели професоре који ће стартовати ове јесени.
Читаву ову, за наш образовни систем, значајну акцију покренула је Влада Србије, са премијерком Аном Брнабић на челу, као и Министарство просвете.
– Организовали смо обуку за наставнике за сваки од шест стручних предмета – каже Саша Стојановић, помоћник министра просвете за дигитализацију.
– На тај начин их уводимо у нове технологије.
КВАЛИТЕТНИЈЕ ЗНАЊЕ
КАТАРИНА Вељковић, професорка Прве крагујевачке гимназије, сматра да је обука наставника веома важна, ИТ напредује брзо, а ми морамо да пратимо те промене. – Обука нам помаже да научимо да ученицима пренесемо квалитетније знање, да се упознамо са програмом и градивом, и да добијемо информације које ће нам помоћи у раду – каже Зоран Вуликић, наставник информатике у лозничкој гимназији.
Додаје да је ово област која се брзо мења.
– Имамо потпуно нов програм по коме се брзо ради и треба да припремимо наставнике. Они већ, свакако, познају програмирање и ИТ, али неопходно је да им се пружи додатно знање које ће они пренети ученицима. Заједнички нам је интерес да то буде што квалитетније.
Стојановић објашњава да многе компјутерске програме не може да уради један човек, па ни група људи, и зато је потребно научити младе како да између себе поделе посао.
– Ако то не урадимо, свако ће вући на своју страну и ниједно софтверско решење никад неће заживети – каже он.
– Образујемо кадрове који ће моћи да управљају производњом. Није циљ није да имамо радника који ће један производ да обрађује читав дан, већ да то ради машина којом управља човек.
Извор: Новости