Етичка дилема: рад Матије Стојиљковића
Матурант Матија Стојиљковић заузео је пето место на школском конкурсу Етичка дилема. Матијин рад можете прочитати у наставку.
ЕТИЧКА ДИЛЕМА
Поштовани чланови Школског одбора,
Као члан овог одбора, желим да изнесем своје дубоко противљење прихватању
понуде менаџмента локалне кладионице за финансирање обнове спортског терена у
нашем школском дворишту. Иако на први поглед ова понуда може изгледати као
добродошла помоћ у обнови занемареног спортског простора, верујем да би
прихватање исте могло донети дугорочне штетне последице по наше ученике, интегритет
школе и моралне вредности које заговарамо.
Етика и морал:
Прихватање финансијске подршке од кладионице, која промовише коцкарске активности,
супротно је моралним принципима и вредностима које промовишемо као образовна
институција. Допуштајући кладионици да се рекламира на нашем спортском терену,
шаљемо поруку нашим ученицима да подржавамо коцкање и игре на срећу, што је у
супротности са њиховим здравим моралним развојем.
Безбедност и добробит ученика:
Постављање имена кладионице на спортском терену може довести до повећаног
интересовања младих људи за коцкање и кладионичарске активности. Ово може имати
негативан утицај на ментално здравље наших ученика и њихову безбедност, јер би
могло довести до развоја зависности од коцке или укључивања у проблематичне
ситуације повезане са коцком.
Углед школе:
Прихватање понуде кладионице за финансирање спортског терена може нарушити углед
наше школе и ставити је у негативан контекст у очима шире јавности, родитеља, као и
других образовних институција. Таква асоцијација са коцкањем може изазвати сумњу
у наше вредности, интегритет и способност да бринемо о добробити наших ученика.
Закључак:
На основу наведених разлога, снажно се залажем за одбијање понуде
менаџмента кладионице за финансирање обнове спортског терена у нашој школи.
Уместо тога, требамо истражити алтернативе за финансирање које ће бити у складу са
нашим вредностима и циљевима образовања, а истовремено обезбедити сигуран и
морално исправан простор за наше ученике.
С поштовањем,
Матија Стојиљковић