Интервју: Наташа Мојашевић о ваннаставним активностима
Матуранткиња Рачунарске гимназије и средње музичке школе Мокрањац Наташа Мојашевић похађала је бројне ваннаставне активности – радионице, предавања, такмичења из различитих области, семинаре… Наташа је веома вредна, радознала и ангажована што показују њени успеси у две средње школе које похађа, уз које проналази време за разне активности којима богати своје знање, искуство, као и личност. Своје разнолико искуство стицања, пре свега, практичних знања и вештина из области IT-ја, као и изван ње, пренела је ученицама осмог разреда на финалу такмичења Лепши свет у Рачунарској гимназији. Наташину презентацију можете погледати овде. Како је започело њено интересовање за ваннаставне активности, које су јој најкорисније радионице, шта је научила на стручним предавањима, које такмичење је било пресудно да се заинтересује за IT и како Наташа жели у будућности да се бави IT-јем прочитајте у наставку.
– Како је кренуло твоје интересовање за ваннастване активности? Да ли си се сама пријављивала или на иницијативу професора?
Ваннаставне активности су ме увек интересовале. У основној школи сам се такмичила из математике и физике, а за IT сам се заинтересовала када сам сазнала за такмичење IT Girls које Рачунарска гимназија организује за ученице седмог и осмог разреда сваке године. Била сам део читалачког клуба у оквиру пројекта “У њеним патикама” у другом разреду, али су такмичења, ваннаставне активности и курсеви почели највише да ме занимају у трећем разреду. Тада је почела да ми предаје професорка Душа Вуковић и она нас је све информисала о новим такмичењима и причала нам више о њима. То ме је инспирисало да се пријавим за прво следеће такмичење које је било у октобру, а искуство са тог такмичења ме је подстакло да наставим да се бавим сличним активностима.
– Које радионице си похађала? Јесу ли оне биле ван области и програма РГ-а?
Похађала сам летње курсеве на Метрополитан факултету, чија је тема била прављење видео игрица, маркетинг и web дизајн. Прављење игрица и web дизајн сам после имала прилику да још боље научим у школи. Ишла сам на Upshift радионицу и Изазов специјал где се на задату тему планира пројекат и прави бизнис план, што је било нешто нисам раније радила и доста ме је заинтересовало. Похађала сам све курсеве у оквиру програма Girls Go Circular где сам учила о циркуларној економији и како она може да се примени у различитим областима. За овај програм нам школа сваке године направи налоге и подстиче нас да учествујемо. Била сам на семинару RAF IT Days. Била сам на зимском и летњем семинару рачунарства у Петници где сам продубила знање о областима о којима сам учила у гимназији и радила пројекте уз подршку ментора.
– Које су ти биле најзанимљивије радионице? На којима си највише научила?
Ако бих морала да бирам, мислим да су ми најзанимљивији били семинари у Петници и Upshift радионица. Петница ми је пружила приступ новом начину учења кроз истраживање, а Upshift радионица ме је упутила у свет бизнис идеја и планова.
– Да ли и где примењујеш знања и вештине које си стекла на њима?
Знања која сам стекла ми помажу у самосталном раду, решавању проблема и учењу.
– Која предавања си похађала? Какви су ти утисци?
Похађала сам предавања која је Математички факултет организовао за средњошколце и била сам на предавању Петра Величковића о вештачкој интелигенцији. Свако предавање је било прилика да чујем и научим нешто ново.
– Како је протекла твоја пракса у Levi9? Колико ти је било значајно то искуство?
Пракса је за мене била веома значајна зато што сам тамо имала прилику да радим са већим тимом на заједничком пројекту. Ментори су нам показали како изгледа радити у компанији, шта све треба да научимо да користимо од алата и како на најпаметнији или најефикаснији начин да решимо неке проблеме.
– Да ли учествујеш и на неким програмима и ван школе за које се самостално пријављујеш?
Учествујем у програму “Млади позоришни експерти” који се бави проучавањем представа и симбола и учењем о позоришту и уметности.
– Колико је по твом мишљењу важно да се ученици РГ-а прикључе различитим ваннаставним активностима, посебно онима које су изван програмирања?
Мислим да је прикључивање различитим активностима кључно јер кроз та искуства сазнајемо о себи, о стварима које нас занимају и о својим талентима и способностима за различите области и ситуације. На тај начин стичемо знање и о самом раду у тиму, о презентовању пројеката и идеја и добијамо могућност да кроз праксу усавршавамо вештине које ће нам свакако једног дана бити потребне.
– Како је изгледао твој пут до РГ?
О Рачунарској гимназији сам чула да има изванредне професоре и сјајан програм, у шта сам се и уверила. Такође, заинтересовало ме је такмичење IT Girls. У оквиру овог такмичења, постоје и предавања, која сам похађала, где смо учили да правимо сајтове. И предавања и такмичење су ми оставили одличан утисак јер је било занимљиво и креативно. И данас волим да правим сајтове како сам научила тада. Мислим је јако лепо што имамо такмичење које инспирише девојчице да науче нешто ново и да се опробају у области IТ-ја.
– Похађаш и музичку школу, шта свираш и да ли успеваш да постигнеш све обавезе које обе школе захтевају од тебе?
Ученица сам средње музичке школе Мокрањац, свирам клавир. Постизање свих обавеза које обе школе траже од мене је доста тешко, с обзиром на то да сам на часовима у једној школи пре подне, а у другој после подне. Због тога ми не преостаје онолико времена за учење колико бих желела, али с обзиром на то да обе школе волим и да ме инспиришу, мислим да је, иако је тешко, вредно труда. Због тога не одустајем.
– Да ли и како повезујеш програмирање и музику?
За сада још нисам пронашла начин да то урадим, али постоје предмети на факултету који позвезују IТ и музику, које бих волела да похађам. Јако бих волела да једног дана на неки начин повежем музику, IТ и позориште.
– Шта планираш да упишеш?
Још увек нисам сигурна, али највероватније ћу уписати Рачунарски факултет.